21 January, 2012

Polo Bluemotion MKV - 6R


Namı değer Volkswagen'nin piyasada çok bilinmeyen bir teknolojisi var. Bluemotion denilen bir nane. Zaten adından da anlaşılacağı gibi çevreye ve ceplere duyarlı birşeyler yapmaya çalışmışlar. 2006 dan beri bu teknolojiyi kullanıyorlarmış. Yakıt fiyatlarına değinmeye gerek yok sanırım. Türkiye şartlarında atlanmaması gereken bir teknoloji. Bu teknolojide, fren enerjisinden aküyü doldurmak, start-stop, aracın sürtünmesini ve ağırlığını azaltmak gibi çeşitli uygulamalara gitmişler

Bu vw müyendisleri bluemotion modelleri için poloda 3.4/100km ve 89 CO2/km Golf içinse 3.8l/100km ve 89 CO2/km değerlerini vermişler sitelerinde. Tabiki Türkiye şartlarında bu değerler imkansız ama yinede diğer araçlarla kıyaslayınca her halükarda daha ekomonik bir araç. 

Benim maceram ise, artık günde 3 vasıta değiştirip 50 km yapan, üniversite hayatında ise günde 140 km yapan birisi olaraktan, artık "bsg" moduna geçtiğimden, bir adet 4 tekerlekli araç araştırmaya başlamamla start alıyor. Uzun araştırmalar, 2. el araçlara bakmalar ve arkasına ikinci elde kazıklamaya çalışan insanları geçtikten sonra, gerek donanımı, gerek alman olması ve bir çok unsurdan sonra 38k gibi abuk bir parayı bu araca verdim. Yaklaşık 10 yıldır yollarda sürünen benim için bir pişmanlık olması imkansız tabiki ve kesinlikle değdi.

Teslimden önce Ankara Etimesgut Doğuş Otonun çatısında, 2011 Temmuzun son günleri:



Zamanında serçe, skoda felica, eski bir toyota corolla kulanmıştım, bu aracın inanılmaz rahat bir kullanımı var. Herşey olması gerektiği gibi.
Donanım olarak ise rezil Doğuş Otonun politikasını bilmeyen yoktur. Aracın içindeki paspas ve yangın söndürücüyü alıp, sonra parayla yada müşteri indirim isteyince ücretsiz vermeye kalkan bir şirket. Aslında haklarında ileri geri yazacak çok şey var ama gelip dava mava ederler, beklenir bunlardan. Ancak aracın teslim gününde, benden önceki teslimde sıfır bir TSI golfü teslim alanında arkasını vurdular. Bunuda aracı alacak olan elemanda gördü tabiki. Canlandırın durumu işte kafanızda. Bu kadar reziller. Utanmasalar bluemotion modellerinden Esp'yi çıkartıp sonradan parayla takacaklar. Eminim bu model araç doğuş otonun en sevmediği model. Çünkü herşey var içinde. Üzerine ekleyebileceğiniz çok fazla bir şey yok.

Araca gelince, evet az yakıyor, şu anda 8000 km ye dayandı. Yazın 38 lt ile 750 km, bu -11 derece Ankara soğuklarında ise 650 km civarı gidiyor. Rush hour da kullanıyorum. Mazot fiyatları ise aracı aldığımdan bu yana baya bir oynadı.

Donanım olarak sınıfındaki araçlara göre zengin. esp, hill hold, cruise control, start stop, elektronik kontrollü direksyon, sis lambası, yol bilgisayarı, alaşım jant, gündüz farı fln. Otomatik olmamasına rağmen Esp ve hill holder olmasına dikkat çekmek isterim. Yol tutuşu gerçekten çok iyi. Esp cabası. Serçe parmağınızla direksyonu, diğer serçe parmağınızla vitesi değiştirebilirsiniz o kadar hafif, ancak böyle bir arabaya sen gel en dandik teybi koy, aux çıkışı verme, ön göğsü trendline daki plastikle yap ama aksesuar olarak krom çıtalarla süsle. en azından rcd 310 teyp, fonksiyonel direksiyon, comfortline daki gibi daha yumuşak bir ön göğsü hakediyor bu araç. Ayrıca üzerinde daha sportif gösteren body kit gibin bir şey var ve yere daha yakın. Ancak kapıyı kaldırımlara vurmamaya ve alışveriş merkezlerindeki park alanlarındaki demirlere dikkat edin. Daha sportif bir havası var. Güzel bir renk, üzerinde gündüz farkları ve aracınızın da dışı temiz ise insanlar ikinci defa bakabiliyorlar, tasarım olarakta çok başarılı ve dikkat çekiyor.  

Performansa gelince 1.2 bir araç ancak 75 bg, 185 tork. Bu hacimde bir motora göre yüksek değerler. Şunu söyleyebilirim, kalkışlardaki performansı yani ilk 2 viteste biraz ağır kalıyor. 3. vitese çıktığınızda tamamdır. Yardırabilirsiniz. Max hızı 165 denmesine rağmen 200 üzerine çıkılabiliniyormuş. Maksimum gücüne 4. viteste ulaşıyormuş. Zaten hız zararlıdır. Performansı gayet yeterli bir araç.




Aracın en kötü yanı, iç hacmi. Bu sınıftaki skoda fabia en geniş araç. Seat ibiza da bundan geniş. Ön koluğu biraz arkaya çekerseniz arka taraf sıkışıyor. Herhangi bir tatil durumunda anca 2 kişilik eşya sığdırabilirsiniz bagaja. Bir adet hardcaseli gitar zar zor sığıyor. Ayrıca araçta ağırlık azaltmak için stepne koymamışlar. Lastik tamir kiti var. Uzun yolculuklarda stepne almak gerekiyor.

Ankara'nın -11 soğuğunda :)



Neyse şimdilik aklıma gelenler bunlar..

Ayrıca donanımhaberde konunun başlığı var. Yaralı bilgiler içermekte:
http://forum.donanimhaber.com/m_48530767/mpage_1/key_/tm.htm 



No comments:

Post a Comment